Asiakaslähtöisyys ja asiakkaan kohtaaminen

Medioiden kestot: 59 minuuttia

Suositeltu opiskeluaika: 4 tuntia

Kurssikokonaisuus esittelee sosiaali-ja terveysalojen asiakassuhteen erityispiirteitä ja teoriataustaa, sekä valmistaa opiskelijaa kohtaamaan potilaita tai asiakkaita asiakaslähtöisesti. Olennaisina kurssilla käsiteltäviä asioita ovat mm. käsitteet asiakas ja potilas, asiakkaan ja perheen kohtaaminen, asiakkaan oikeudet sekä asiakaslähtöinen moniammatillinen yhteistyö. Kurssi joka valmistaa opiskelijan huomioimaan asiakkaan osana hoitotyötä. Soveltuu hyvin myös kertaukseksi jo työelämässä toimiville hoitotyön ammattilaisille.

Kurssikokonaisuus esittelee sosiaali-ja terveysalojen asiakassuhteen erityispiirteitä ja teoriataustaa, sekä valmistaa opiskelijaa kohtaamaan potilaita tai asiakkaita asiakaslähtöisesti. Olennaisina kurssilla käsiteltäviä asioita ovat mm. käsitteet asiakas ja potilas, asiakkaan ja perheen kohtaaminen, asiakkaan oikeudet sekä asiakaslähtöinen moniammatillinen yhteistyö. Kurssi joka valmistaa opiskelijan huomioimaan asiakkaan osana hoitotyötä. Soveltuu hyvin myös kertaukseksi jo työelämässä toimiville hoitotyön ammattilaisille.

  • Asiakaspalvelu ja asiakkaan kohtaaminen

    12:24

  • Hoitoon sitoutuminen

    09:23

  • Haastavan asiakkaan kohtaaminen

    17:11

  • Asiakaslähtöisyys sosiaali- ja terveyspalveluissa

    20:12

  • Asiakaslähtöisyys ja asiakkaan kohtaaminen -itseopiskelutesti

  • Kurssin kirjoittajat

    Birgit Mylläri

    Psykoterapeutti, Sairaanhoitaja

    Minna Turunen

    YTM

    Tarja Lipponen

    SHO, TtM, moniammatillinen työnohjaaja