Haastavan asiakkaan kohtaaminen vammaistyössä

Kesto: 40 minuuttia

Tervetuloa opiskelemaan haastavan asiakkaan kohtaamisesta vammaistyössä. Verkkokurssilla opit mitä on työpaikkaväkivalta, mahdollisia syitä, jotka vaikuttavat haastavan asiakkaan käyttäytymisen taustalla, työnantajan ja työntekijän vastuista väkivaltatilanteiden ennaltaehkäisyssä ja jälkipuinnissa. Saat myös käytännöllisiä keinoja siihen, miten työpaikan turvallisuuteen voi vaikuttaa.

Tervetuloa opiskelemaan haastavan asiakkaan kohtaamisesta vammaistyössä. Verkkokurssilla opit mitä on työpaikkaväkivalta, mahdollisia syitä, jotka vaikuttavat haastavan asiakkaan käyttäytymisen taustalla, työnantajan ja työntekijän vastuista väkivaltatilanteiden ennaltaehkäisyssä ja jälkipuinnissa. Saat myös käytännöllisiä keinoja siihen, miten työpaikan turvallisuuteen voi vaikuttaa.

Johdanto

  • Tervetuloa kurssille!

    00:24

  • Luennot

  • Haastavan asiakkaan kohtaaminen

    17:11

  • Haastavan asiakkaan kohtaaminen kehitysvammahuollossa

    11:02

  • Työturvallisuus ja väkivallan uhka vammaistyössä

    10:46

  • Tehtäviä

  • Tehtävä 1 - Haipro

    00:09

  • Tehtävä 1 - Haipro

  • Tehtävä 2 - Turvallisuussuunnitelma

    00:05

  • Tehtävä 3 - Asiakkaan haastava käyttäytyminen

    00:23

  • Tehtävä 3 - Asiakkaan haastava käyttäytyminen

  • Itseopiskelutesti

  • Haastavan asiakkaan kohtaaminen vammaistyössä -itseopiskelutesti

  • Kurssin kirjoittajat

    Johanna Honkela

    Johanna Honkela

    Farmaseutti, Asiakaspalvelumestari (MyAT)

    Tarja Lipponen

    Tarja Lipponen

    SHO, TtM, moniammatillinen työnohjaaja